קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

אדקס, לוחות אדקס

 

לוח אדקס הנו לוח בידוד עשוי קלקר (פוליסטירן מוקצף) המצופה בשכבת מלט. שכבת המלט נועדה לאפשר היצמדות טובה של שכבות טיח ושכבות צימנטיות - אל לוח הקלקר.

 

מקור המונח "אדקס" הנו משמו של המוסף Adex , שהנו מוסף אותו מוסיפים לתערובת הצימנטית ואשר יוצר במקורו על מנת לאפשר היצמדות טובה בין תערובת צימנטיות לבין פוליסטירן (קלקר) או פוליאוריטן מוקצף.  עם הזמן השתרש בארץ השם "אדקס" ככינוי לכל אותם לוחות פוליסטירן (קלקר) המסופקים עם ציפוי צימנטי.     

 

לוחות אדקס משמשים לצורך בידוד תרמי, ומשמשים לכיסוי עמודים וקורות בטון במבנה  לפני שכבות הטיח החיצוני.   ליציקות בטון (עמודים, קורות וכדומה) התנגדות תרמית נמוכה והם מהווים "גשרי קור" , או בשפה פשוטה- מוליכים את הקור אל תוך המבנה. הולכת הקור אל תוך המבנה עלולה לגרום לתופעת העיבוי ולסימני עובש ורטיבות בקירות הפנימיים של הבית.

 

על מנת למנוע את התופעה מצמידים לוחות אדקס אל הדופן החיצונית של תבנית היציקה. בעת היציקה נצמדת תערובת הבטון אל לוח הקלקר ולאחר פרוק התבנית מתקבל ציפוי מבודד אשר ניתן ליישם על גביו את שכבות הטיח העליונות.

 

לוחות אדקס מסופקים בעוביים משתנים , עם ציפוי צימנטי על גבי צד אחד של הלוח, או בשני צידי הלוח.  בעת יציקת עמודים וקורות מקובל להשתמש בלוחות אדקס המצופים משני צידי הלוח משום שהציפוי הפנימי מספק הגנה לקלקר מפגיעות מכניות אשר מתרחשות כאשר יוצקים את התערובת הצימנטית אל תוך התבנית.

 

שכבות איטום צימנטיות (שכבת הרבצה) מיושמת לאחר מכן על גבי הקירות החיצונים של המבנה ועל גבי לוחות האדקס.

 

לוח קלקר מצופה שכבה צימנטית (אדקס)

 

בתמונה: לוח קלקר מצופה בשכבה צימנטית ("אדקס").

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

אדקס, לוח אדקס,לוחות אדקס,Adex,בידוד אדקס, טיח לקלקר

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים