קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
קטגוריה:חפש לפי:
מילות חיפוש:
 
 
איטום אדניות   איטום בריכות, מאגרי מים   איטום גגות - בחומרים אקרילים, פולימרים   איטום גגות - ביריעות ביטומניות או זיפות
איטום גגות - מידע כללי על שיטות האיטום   איטום גגות קלים, גגות אסבסט   איטום גינות גג   איטום גשרים, מסעות בטון, אספלט
איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן   איטום ותיקון גגות רעפים   איטום חלונות , דלתות   איטום מקלחות, חדרי רחצה,חדרים רטובים
איטום מרפסות, גגות מרוצפים   איטום מרתפים מבפנים (איטום שלילי)   איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים   איטום סדקים
איטום תפרי התפשטות   איתור נזילות   בעיות עיבוי   חומרי איטום, חומרי אטימה והדבקה
ניקוז, צנרות ומערכות ניקוז   שיקום חזיתות, בטון, עמודים   
איטום חיובי ואיטום שלילי
מאת: אבי גנאח- אחוזת בית
15/08/2008 08:39:32
מאמרים איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים

איטום חיובי ואיטום שלילי

מאת אבי גנאח - אחוזת בית.
מאמר המסביר את שתי צורות האיטום : שלילי ואיטום חיובי. מתי מבצעים איטום שלילי ומתי חיובי ?

 

את המבנה התת קרקעי ניתן לאטום גם מצידו החיצוני של המבנה ( איטום חיובי) וגם מצידו הפנימי של המבנה ( איטום שלילי )בין מתוך שיקולים תכנונים או בין עקב אילוצים טכניים.

האיטום החיובי הוא כאמור , איטום המיושם על המשטחים החיצוניים של המבנה , ויוצר הפרדה בין קירות המבנה ובין המים ו/או הקרקע הרטובה ,לעומתו האיטום השלילי מיושם על המשטחים הפנמיים של המבנה. שיטת האיטום החיובי נפוצה יותר ומפותחת יותר לעומת האיטום השלילי.

בעבר חומרי האיטום היו מוגבלים למברנות ביטומניות שיושמו באתר, במרוצת עשרים השנים האחרונות פותחו חומרים חדשים שבתוכם אנו מוצאים את היריעות הביטומניות החרשותיות, יריעות בטונייט, והחומרים הנוזלים .

באיטום החיובי ישנם מגוון אפשרויות בצוע הן למתכנן והן למבצע. כך שהיתרון של האיטום החיובי על השלילי הוא עצום. למשל- האיטום השלילי אינו יעיל על רצפות בטון תת קרקעיות מכיוון שקיים קושי ליצור אטימה מושלמת בין חלקי המעטפת המבנה מצידו הפנימי , יתרון חשוב של האיטום החיובי הוא הגנת הבטון מפני קרקע קורוזיבית תוקפנית , קרקע כזו יכולה לתקוף את הבטון לאורך זמן ולגרום נזקים קונסטרוקטיבים חמור אשר לעיתים אינו בר תיקון .

לאחר השלמת האיטום החיובי ברוב המקרים הוא אינו נגיש והמשמעות לגבי תכנון אורך החיים של מערכת האיטום היא כאורך חיי המבנה כ- 50 שנה לפחות.

האיטום השלילי הוא איטום המיושם על צידו הפנימי של המבנה , עיקר שימושו של איטום זה הוא בעיקר בתיקון נזקים וכשלי איטום חיובי , כאשר חלקו החיצוני של המבנה חסום על ידי קרקע ואין כל אפשרות מעשית לביצוע תיקון בחלקו החיצוני של המבנה .

מקובל להניח כי 75% מישומי האיטום השלילי הם למטרות תיקונים ורק כ 25% הם למטרות איטום מבנים חדשים, מתוך 25% האחרונים כ- 5% הם איטום שלילי בנוסף לחיובי ולא איטום שלילי העומד בפני עצמו .

מקור המאמר- אתר אחוזת בית

 

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים