קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

מלט מהיר התקשות

 

מלט מהיר התקשות הנו מלט הידראולי המכיל בתוכו תוסף אשר מגדיל את נפחו בזמן תהליך ההתקשרות.  המלט מתקשה במהירות רבה ומשמש לצורך איטום פריצות מים בקירות וביציקות בטון.  

 

כאשר מערבבים את החומר עם מלט בלבד (או מלט וחול) וללא תוספת מים- מתקשה התערובת בתוך כדקה או שתיים.   ניתן לעכב את זמן ההתקשות על ידי הוספת מים אל התערובת.

 

מלט  "מהיר התקשות" אמור למעשה להקרא בשם מלט מהיר "התקשרות". הסבר : תהליך ההתקשרות הנו השלב בו המלט עובר ממצב של נוזל למצב של מוצק, דהיינו ממצבו הנוזלי / הצמיגי ועד לשלב בו הוא מתקשה. לעומת זאת תהליך ה"התקשות" של המלט הנו השלב בו המלט משפר את תכונותיו מרגע התקשותו ואילך.

 

מלט מהיר התקשרות / התקשות מוכר גם תחת השם  "מלט מהיר ייבוש" או בשמו הלועזי  "וואטרפלאג" Waterplug (עצר מים), לעיתים הוא נקרא גם בשם "עצר מים צימנטי תופח". 

 

לשימוש בחומר לצורך איטום פריצות מים ראה גם את המאמר על איטום פריצות מים עם מלט מהיר התקשות

 

מלט מהיר התקשות משמש גם לצורך בצוע תיקוני בטון מהירים במקומות בהם לא ניתן להשבית את המקום או כאשר ישנו הכרח לזרז את המשך העבודות הנחוצות באתר, מבלי להמתין להתקשות החומרים.

 

מלט מהיר התקשות

 

מלט מהיר התקשות לפני החדרתו לקיר לשם איטום פריצת מים.

 

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

מלט מהיר, מלט מהיר ייבוש,מלט הידראולי מהיר התקשות,ווטר-פלאג, וואטרפלג,ווטרפלג,Waterplug, Water-plug, עצר מים צימנטי, עצר מים צימנטי תופח, מלט מהיר התקשרות, מלט מהיר התקשות,מלט איטום שלילי, עצר מים צמנטי תופח.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים