קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

יריעות EPDM

 

יריעת EPDM היא יריעת איטום תרמוסטית חזקה וגמישה. יריעות איטום מ EPDM משמשות לאיטום גגות, איטום בריכות, איטום מאגרי מים ועוד.

 

משך החיים של יריעות EPDM הוא ארוך יותר מכל מוצרי האיטום הקיימים בשוק ומגיע לעשרות שנים. ליריעות עמידות מצויינת מפני קרני השמש (UV) ,תקיפת כימיקלים ,וחדירת שורשים.

 

שיטת היישום הנפוצה ביותר בעת איטום גגות היא בהנחה חפשית של היריעה על כל שטח הגג. בשיטה זו חיבור היריעות זו לזו מתבצע באמצעות הדבקה כאשר היריעה עצמה מקובעת לתשתית הגג רק בהיקף , במעקות סביב הגג.    בשיטת ההנחה החופשית נהוג לפזר שכבת משקל של חלוקי נחל אשר מחזיקים את היריעה במקומה ומגינים עליה מפני הרוחות. 

 

שיטת יישום נוספת היא באמצעות הדבקה מלאה או חלקית אל התשתית. בשיטה זו משתמשים לרוב כשמדובר על גגות משופעים או גגות אשר המבנה הגאומטרי שלהם איננו מאפשר הנחה חושפית (כגון לוחות אסבסט גלים, גגות איסכורית ישנים וכדומה).  קיבוע היריעה אל התשתי נעשה גם באמצעות עוגנים מיוחדים אשר מוצמדים אל היריעה לדופן הפנימית / האחורית ואינם מחייבים חירור דרך כל עוביה של היריעה.

 

חסרונה הוא של השיטה, מלבד מחירה הגבוה, הוא בשיטת ההנחה החופשית על גבי גגות שטוחים: במקרה של כשל מקומי בשכבת האיטום (היווצרות חריר קטן או קרע נסתר) חודרים המים אל מתחת לכל שכבת האיטום וקשה מאוד לאתר את מקומו המדוייק של הכשל. לעיתים אין מנוס מהרמת כל שכבת היריעה מהגג והחלפתה.

 

ניתן ליישם יריעות EPDM מעל גבי לוחות בידוד מפוליאוריטן או מפוליסטירן מוקצף (קלקר).

 

שימושים נוספים ביריעות EPDM נעשות לצורך בנייה מהירה של בריכות ומפלי-נוי בגינות פרטיות.  לאחר חפירה והידוק הקרקע מונחת היריעה בקרקעית הבור על גבי יריעה גאוטכנית. לאחר מכן מכסים ומקבעים את היריעה עם שכבת אבני נוי / סלעים.

 

(ראה גם תחת ערך יריעות PVC).

 

 

גלילי יריעות EPDM

 

פריסת גלילי יריעות EPDM

 

הדבקת יריעות EPDM

 

הדבקת יריעות EPDM זו לזו, עם דבק יעודי.

 

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

EPDM, יריעת EPDM, יריעות EPDM, יריעות תרמוסטיות, יריעה תרמוסטית.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים