קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
קטגוריה:חפש לפי:
מילות חיפוש:
 
 
איטום אדניות   איטום בריכות, מאגרי מים   איטום גגות - בחומרים אקרילים, פולימרים   איטום גגות - ביריעות ביטומניות או זיפות
איטום גגות - מידע כללי על שיטות האיטום   איטום גגות קלים, גגות אסבסט   איטום גינות גג   איטום גשרים, מסעות בטון, אספלט
איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן   איטום ותיקון גגות רעפים   איטום חלונות , דלתות   איטום מקלחות, חדרי רחצה,חדרים רטובים
איטום מרפסות, גגות מרוצפים   איטום מרתפים מבפנים (איטום שלילי)   איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים   איטום סדקים
איטום תפרי התפשטות   איתור נזילות   בעיות עיבוי   חומרי איטום, חומרי אטימה והדבקה
ניקוז, צנרות ומערכות ניקוז   שיקום חזיתות, בטון, עמודים   
איטום בריכות נוי עם חומרים צימנטים משחתיים
מאת: גבי פייר - פורום NR
20/08/2008 09:06:13
מאמרים איטום בריכות, מאגרי מים

איטום בריכות נוי עם חומרים צימנטים משחתיים

מאת גבי פייר - אתר NRG.
מפרט טכני לבצוע איטום בריכות נוי בנויות מבטון או בלוקים, עם חומרי אטימה צימנטים משחתיים.

 

המאמר להלן מאתר את עבודות האיטום ואת עבודות ההכנה שיש לבצע כאשר אוטמים בריכת נוי, בריכת דגים וכדומה- עם חומרים צימנטים משחתיים.  המאמר מובא להלן בשלמותו.

 

איטום בריכות נוי עם חומרים צימנטים משחתיים :

חומרי איטום צימנטים משחתיים משמשים לאיטום בריכות נוי, מאגרי מים, בריכות שחייה ועוד. לחומר הצימנטי מספר יתרונות: הוא נוח לעבודה, עמיד מפגיעות מכניות ובעל אחיזה מעולה לתשתיות בטון. חסרונו היחסי הנו במקדם גמישות נמוך ומשום כך מומלץ ליישם אותו תמיד עם תוספת של רשת אינטרגלס בין שכבות האיטום, במיוחד במקומות בהם קיים חשש לסדיקה. רשת האינטרגלס תוסיף למערכת האיטום גמישות, חוזק ועמידות בפני סדיקה. התוצאה תהיה איטום מעולה, חזק ועמיד לשנים רבות.

המפרט שלהלן מתאים לבצוע בבריכות נוי יצוקות מבטון או כאלה העשויות בחלקן מבלוקים. במקרה של קירות בלוקים גובר החשש לתזוזות וסדיקה בין הבלוקים עצמם או בין הבלוקים ליציקות ולכן חובה ליישם את רשת האיטרגלס בין שכבות האיטום.

הכנת השטח:

את כל עבודות הכנת הבריכה ואת כל עבודות המליטה יש לבצע על פי המאמר על עבודה נכונה עם חמרי מליטה (ראה באתר הבית של חברת איטומן).  אין לבצע קיצורי דרך או לפסוח על השלבים המפורטים במאמר זה. להלן שלבי עבודות הכנת הבריכה.

1. סיתות חלקי טיח ובטון רופפים מכל שטח הרצפה והקירות. ברזלי-זיון ו/או חוטי קשירה ממתכת יש להסיר ולסתת לעומק של כ 2.0 ס"מ. יש לסתת כיסי חצץ וחללים ביציקות עד לקבלת תשתית חזקה ויציבה.

2. בצוע תיקוני בטון בכל המקומות הנחוצים.
את התיקונים יש לבצע עם תערובת צימנטית ביחס של 1 מלט ל-2 חול. יש להוסיף דבק לטקס SBR בשעור 10 אחוז ממשקל המלט שבתערובת. את כל התיקונים יש לבצע עם שכבת קישור צימנטית (פריימר) אשר מרכבת ממלט בלבד +מים ודבק לטקס SBR בשעור 50 אחוז מכמות המים.יש לעבוד בשיטת רטוב-על-רטוב בהתאם למאמר הנ"ל, דהיינו - ליישם את חומר התיקונים על גבי הפריימר הצימנטי, בעודו טרי. לתיקונים דקים במיוחד (פחות מסנטימטר עובי) ניתן גם להשתמש בתערובת צימנטית ביחס של 1 חול ל -1 מלט.

3. יציקת שיפועים ברצפה לכיוון פתח הנקוז- במידה ומתבצע פתח שכזה לצורך נקיון תקופתי של הבריכה. היציקה תתבצע ביחס של 1 מלט ל 2 חול , ועם שכבת יסוד כמפורט לעיל. במקרה של יציקת שיפועים עבים ניתן לעבוד ביחסי נפח של 1 מלט ל-3 חול. מסביב לפתח צינור הניקוז יש לבצע מיגרעת (חריץ) בעובי של כסנטימטר ובעומק של כ 1.5 סנטימטר. (מיגרעת זו נועדה למילוי בחומר איטום גמיש שיוסבר עליו בהמשך).

4. יציקת רולקות סביב הקירות –כנ"ל.

5. על גבי קירות בלוקים יש לבצע שכבה של טיח צימנטי בעובי של כחצי סנטימטר עד סנטימטר וכולל שכבת יסוד כנ"ל. בפינות בין הקירות רצוי לבצע העגלה קלה ולא להשאיר זוית של 90 מעלות. כל שטח הקירות צריך להיות מוחלק , ללא בליטות ושקעים.

כאמור- עם סיום עבודות ההכנה כל שטח הקירות והרצפה צריכים להיות מוחלקים. יש לבצע אשפרה 3 פעמים ביום במשך שני הימים הראשונים. במידה והעבודות מתבצעות על גבי יציקת בטון שנוצקה לאחרונה יש להמתין כ 4 שבועות לפני בצוע האיטום.

איטום בריכה:

1. הרטבת כל שטח הבריכה והספגתה במים. העבודה מתבצעת כאשר השטח רטוב היטב אך ללא שלוליות.

2. מריחת שכבה ראשונה של חומר איטום צימנטי על גבי כל שטח הבריכה, רצפה וקירות. עובי החומר צריך להיות כ 2.0 ק"ג למ"ר.

3. הדבקת רשת אינטרגלס על כל שטח הבריכה, על גבי השכבה הראשונה -בעודה טריה. השארה לייבוש למשך מספר שעות,בהתאם למזג האויר. אין צורך להמתין להתקשות מלאה של החומר וניתן לבצע את השכבה השניה גם כאשר החומר עדיין לח ומעט רך למגע.

4. מריחת שכבה שניה של חומר איטום צימנטי על גבי רשת האינטרגלס. עובי השכבה כ 2.0 ק"ג למ"ר.

5. בצוע שכבה שלישית על גבי הנ"ל, בעובי של כ 1.0 ק"ג למ"ר. יש לוודא שרשת האינטרגלס מכוסה לחלוטין. העובי הכולל של האיטום יהיה במקרה זה כ 5.0 ק"ג למ"ר.

לאחר סיום העבודות יש לאפשר לחומר להתקשות ולבצע מספר אשפרות מיד לאחר התקשותו ובמשך היומיים שלאחרי כן. יש למנוע ייבוש מהיר מדי של חומר האיטום משום שייבוש מהיר מדי תחת קרני השמש או במזג אויר חם יכול לגרום להופעת סדקים נימיים. במקרה של בצוע העבודות בחוץ ביום חם יש לכסות את הבריכה להגנה מקרני השמש.

6. איטום סביב צינור הניקוז אשר בקרקעית (במידה ובוצע) יש לבצע עם חומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס 11FC (או חומר אטימה פוליאוריטני דומה). יש למרוח חומר יסוד (פריימר) על גבי כל שטח המגרעת אך לא על גבי הצינור עצמו. יש לנקות את הצינור היטב באמצעות נייר זכוכית או סמרטוט ספוג בטינר / טרפנטין. לאחר התיבשות הפריימר יש ליישם את הסיקפלקס בכל שטח המגרעת ולהצמיד את החומר היטב אל דפנות הצינור. יש להשאיר את החומר לייבוש למשך כ 48 עד 72 שעות, בהתאם לעובי החומר.

איטום על פי מפרט זה יוכל להחזיק שנים רבות מאוד ובתנאי שבניית הבריכה עצמה התבצעה כראוי, ללא שקיעות ותזוזות שיגרמו לסדקים רחבים מדי.

 

(פורסם במקור ב-"פורום ומאמרי איטום, אתר NRG". המדור חדל מלהתקיים).

 

לאיטום בריכות כבר בשלב יציקתן ראה גם מאמר על איטום בריכות שחיה, מאגרי מים- עם מוסף איטום גבישי.

 

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים